Ik ben ambitieus, eigenwijs, sociaal, empathisch en steek anderen graag aan met mijn passie voor wijn. Mijn eigen passie begon ergens halverwege de 20 jaar, schat ik. Ik hou van koken en ging ook wijn steeds meer waarderen. Op reis naar Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland sloeg ik een dagje wijnproeven niet over, maar zat ik er nog niet écht in. Na enkele jaren als marketing- & communicatieadviseur te hebben gewerkt, vond ik het tijd om mijn passie te volgen. Op een reis naar Cuba heb ik van alles opgeschreven, aan elkaar geknoopt en uitgedacht met als resultaat; mijn eigen horecazaak. Toen ik die beslissing had genomen, begon ook mijn verdieping in de wijnen. Ik volgde de Gastronoom/Sommelier-opleiding bij de Academie voor Gastronomie, ging op wijnreis naar de Mosel en Champagne en ben ik DipWSET: ik heb de Diploma Course van WSET gehaald in 2021.
Vanuit de Diploma Course ben ik direct doorgegaan met de Weinakademiker aan de Weinakademie Österreich. Met mijn thesis 'Does personality influence the preference for a certain wine label?' ben ik with distinction geslaagd en mag ik mij de eerste Weinakademiker van Noord-Limburg noemen. Met deze thesis kon ik mijn berg aan marketingervaring combineren met mijn passie voor wijn, wat onwijs tof was om te doen! Dat smaakt naar meer, daarom wil ik met Sparkling Business bedrijven helpen hun merk in de markt te zetten en te verbinden met hun doelgroep. Want wijn verbindt.
Het blijft fascinerend dat er nog altijd onwijs veel is wat je niet weet; dat maakt wijn ook zo mooi, je bent nooit uitgeleerd!
Tot nu toe heb ik iedereen 'aan de wijn' gekregen. Veel écht slechte wijnen heb ik nog niet geproefd. Wel is er een duidelijk verschil tussen eenvoudig en complex. Voor ieder soort wijn kan een moment zijn. Ook qua kleur of druif ben ik niet heel kieskeurig, het ligt aan de gelegenheid vaak. Wat ALTIJD kan? Bubbels! Het wordt vaak gelinkt aan speciale gelegenheden en eigenlijk is iedere dag speciaal dus: mousserende wijn kan altijd!
Mijn kennis over wijn én expertise in de marketing maken mij de ideale partner in crime als het om het vermarkten van jouw (wijn)merk gaat. Dus laten we snel kennismaken!